Benelli TRK 502
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
TRK 502 z iksem czy bez iksa? Oba modele zaliczają się do klasy „adventure”. O ile 502 X jest bardziej „explorerem” to model 502 (bez iksa) jest bardziej szosowym podróżnikiem z angielska zwany „tourerem”. Wybór zatem sprowadza się do pytania w jakich warunkach będziemy wykorzystywać motocykl. Jeśli na dobrych i utwardzonych drogach i autostradach to TRK 502 będzie bardziej dopasowanym wariantem. W dodatku aluminiowe obręcze kół z szosowym ogumieniem i mniejsze o dwa cale przednie koło w trasie zapewniają precyzyjne prowadzenie a w mieście plepszą manewrowość.
TRK 502 posiada identyczne z modelem 502 X źródło napędu. To doskonały i sprawdzony dwucylindrowy silnik o pojemności 500 cm3. Dwa cylindry, cztery zawory i dwa wałki rozrządu (DOHC). Wibracje silnika niweluje skutecznie wałek wyrównoważający. Wysoki stopień sprężania oznacza wysoką sprawność silnika. Zaprojektowana we Włoszech pięćsetka rozwija 48 KM i 46 Nm. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią zapewnia motocyklowi nieprzeciętną dynamikę!
Strukturę nośną TRK 502 oparto na przestrzennej ramie kratownicowej zapewniającej bardzo dużą sztywność. Przednie koło ujmuje widelec teleskopowy typu „upside down” o rurach nośnych średnicy 50 mm i skoku 140 mm. Z tyłu pracuje dwuramienny wahacz wleczony wsparty na pojedynczym, centralnym elemencie resorująco-tłumiącym o regulowanej sile tłumienia i napięciu sprężyny. Oba zawieszenia zapewniają doskonałe prowadzenie kół i skutecznie izolują resztę motocykla od nierówności drogi.
Nad pracą trzech zacisków układu hamulcowego czuwa system ABS. Dwa dwutłoczkowe zaciski współpracują z dwiema tarczami o średnicy 320 mm umieszczonymi przy przednim kole. Z tyłu pracuje jedna tarcza o średnicy 260 mm. Siłę hamowania z łatwością dozuje się bardzo precyzyjnie.
Koła już „tradycyjnie” w TRK bez iksa są odlewane z lekkich stopów. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano obręcze o średnicy 17 cali.
Za sterami TRK 502 poczujemy się bezpiecznie i pewnie na autostradzie i w mieście. Składa się na to sztywność struktury nośnej, precyzja pracy zawieszeń, wydajny silnik, skuteczne hamulce i nieprzeciętnie wygodna pozycja za kierownicą.
Dane techniczne
Pojemność silnika | 500 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, dwa cylindry |
Moc silnika | 35 kW (47,6 KM) przy 8500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 46 Nm przy 6000 obr/min |
Typ chłodzenia | Ciecz |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Kratownicowa, spawana z rur i płyt stalowych |
Przednie zawieszenie | Amortyzatory typu upside-down Ø 50mm; skok zawieszenia 135 mm |
Tylne zawieszenie | Centralny amortyzator z regulacją wstępnego napięcia sprężyny, skok zawieszenia 45 mm |
Hamulec przód | Dwie tarcze hamulcowe 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami, ABS |
Hamulec tył | Jedna tarcza hamulcowa 260 mm, jednotłoczkowy zacisk, ABS |
Opona przód | 120/70-ZR17 |
Opona tył | 160/60 - ZR17 |
Masa własna | 210 kg |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | 235 kg |
Wysokość siedziska | 835 mm |
Rozstaw osi | 1505 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 2200 / 915 / 1450 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 20,0 l |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5 |