Benelli Tornado 550
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Rzeźbione i agresywne linie, z wyszukanymi i nowoczesnymi powierzchniami: Tornado 550 to flagowy model w ofercie sportowej Benelli. Motocykl zrodzony z ciągle rosnącego zapotrzebowania na produkt o sportowych cechach, bez rezygnowania z wszechstronności i komfortu w codziennym użytkowaniu.
Tornado 550 jest efektem wspólnego projektu R&D i Centro Stile Benelli w Pesaro, które na bazie technicznej naked TNT 500, było w stanie zinterpretować tę platformę w sportowy sposób. Linia zawiera elementy wzornictwa wspólne z Tornado Naked Twin 500, którym towarzyszą rzeźbione owiewki charakteryzujące się silną trójwymiarowością, które nadają Tornado 550 wyjątkowy charakter. Kształty są kompaktowe, a objętości podkreślone są ostrymi liniami, które zaczynają się z przodu, płyną przez zbiornik paliwa i w kierunku ogona. Światła DRL rysują świetlisty kształt inspirowany ostrymi kłami lwa, historycznym symbolem marki Benelli: elementy te są oddzielone od modułów świateł drogowych i mijania. Światła tylne są natomiast zintegrowane z kierunkowskazami.
Silnik o pojemności 554 cm3 to ewolucja sprawdzonego silnika o pojemności 500 cm3, który napędza niektóre z bestsellerów marki. Rzędowy silnik dwucylindrowy ma podwójny układ wałków rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder oraz średnicę cylindra i pojemność skokową odpowiednio 70,5 mm i 71 mm, co stanowi konfigurację bardzo zbliżoną do „quadro”. Rezultatem jest płynnie reagujący silnik, który dobrze reaguje zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach: maksymalna moc 41,2 kW (56 KM) przy 8250 obr./min i szczyt 54 Nm przy 5500 obr./min. Nowy silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5+.
Tornado 550 ma rurową ramę stalową, doskonały kompromis między wagą a sztywnością, która jest dobrze dopasowana do przedniego zawieszenia upside-down z pełną regulacją od Marzocchi o średnicy 41 mm. Z tyłu wahacz jest bezpośrednio połączony z amortyzatorem monoshock z regulowanym napięciem wstępnym i tłumieniem odbicia. Skok w tym przypadku wynosi 125 mm.
17-calowe felgi aluminiowe pasują do opon 120/70 i 160/60, z przodu znajdują się radialne hamulce Brembo i tarcze o średnicy 320 mm; z tyłu tarcza ma średnicę 260 mm i zacisk pływający z jednym tłoczkiem.
5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z połączeniem Wi-Fi i Bluetooth do podłączania smartfona i zarządzania połączeniami przychodzącymi i powiadomieniami. Do ładowania smartfona, oprócz klasycznego gniazda USB, jest również USB-C do szybszego ładowania.
Dane techniczne
Pojemność silnika | 554 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, dwa cylindry |
Moc silnika | 41,2 kW (56 KM) przy 8250 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 54 Nm przy 5500 obr./min. |
Typ chłodzenia | Ciecz |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Rurowa rama stalowa |
Hamulec przód | Tarczowy 320 mm, Brembo |
Hamulec tył | Tarczowy 260 mm |
Opona przód | 17 x 120/70 lub 160/60 |
Opona tył | 17 x 120/70 lub 160/60 |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5+ |