Benelli Imperiale 400
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Model ten odwołuje się wprost do tradycji marki, kiedy budowano piękne, klasyczne jednocylindrowce. Model ten jest ukłonem w stronę tych, którzy szukają bezpośrednich odniesień do historii: chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik, obły kształt baku, szprychowane koła i poprowadzony nisko układ wydechowy. Z daleka odnosimy nieodparte wrażenie, że patrzymy na prawdziwego klasyka. Z bliska okazuje się, że prócz kwintesencji klasyka dostajemy jeszcze nowoczesną niezawodność, ekonomię i ergonomię.
Imperiale 400 to dojrzała i dopracowana konstrukcja. Długoskokowy silnik ma bardzo „miękką” charakterystykę. Płynnie przyspiesza, dzięki wałkowi wyrównoważającemu i elastycznemu zamontowaniu silnika nie odczuwa się żadnych wibracji. Wałek rozrządu w głowicy napędzany jest łańcuchem z prawej strony cylindra. Jest to bardzo tradycyjne rozwiązanie dla marki. Znajdziemy je choćby w modelu 500 Turismo z 1939 roku. Sam Tonino Benelli wygrał trzy razy mistrzostwa Włoch (1927, 1928 i 1930) na swoim motocyklu z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy o takim właśnie napędzie. Pięć precyzyjnie przełączanych biegów, świetnie pracujące sprzęgło i nowoczesny zaawansowany system wtrysku paliwa. Silnik wydaje szlachetny i czysty dźwięk.
Siedzenie kierowcy zawieszone jest na dwóch sprężynach, sztywna rama kołyskowa, masywny tylny wahacz i widelec o rurach nośnych średnicy 41 mm. Kierownica zamontowana jest do górnej półki za pośrednictwem tłumiących wibracje elementów gumowych. Układ hamulcowy oparto o dwie tarcze (przednią i tylną) i sprzężono z dwukanałowym systemem ABS.
Dane techniczne
Pojemność silnika | 374 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, jeden cylinder |
Moc silnika | 15,5 kW (21,08 KM) przy 5500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 29 Nm przy 4500 obr./min |
Typ chłodzenia | Powietrze |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 5-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Podwójna kołyska |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy, skok zawieszenia 121 mm |
Tylne zawieszenie | Wahacz z dwoma amortyzatorami, skok zawieszenia 55 mm |
Hamulec przód | Tarcza |
Hamulec tył | Tarcza |
Opona przód | 100/90-19 |
Opona tył | 130/80-18 |
Masa własna | 197 kg |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | 205 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 l |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5 |