Benelli Leoncino 125
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Modele Leoncino (czyli lwiątko) to w pełni nowoczesne scramblery o spójnej dla całej rodziny stylistyce. Pierwsze Leoncino pojawiło się w 1951 roku. Miało silnik o pojemności 125 cm3. Pojemność ta nierozerwalnie towarzyszyła modelom Leoncino opuszczającym zakłady w Pesaro.
Centrostile Benelli zrobiło tu niesamowitą robotę. Leoncino 125 jest po prostu technologicznym i designerskim gadżetem. Długie i śmiałe linie, sylwetka przypominająca przyczajonego do skoku lwa. Można się tu rozpisywać o przenikających się liniach, o stylistycznej równowadze, o zbalansowaniu detalami niektórych kształtów, o proporcji, spójności krzywizn i stylu – to uczta dla wrażliwych na piękno. Dlatego aby docenić stylistykę Leoncino, wystarczy go pokazać w milczeniu.
Leoncino 125 napędza przełomowy w swej klasie silnik rodziny BMT najbardziej zaawansowanej technologicznie serii S zaprojektowanej we Włoszech w centrum Benelli. 4 zawory, 3 świece, wysoki stopień sprężania – oznacza wysoką wydajność, ekonomię i sportową charakterystykę. Jazda tym modelem to niekończąca się zabawa. Agresywna sylwetka motocykla doskonale oddaje charakter źródła napędu.
Pojemność 125 cm3
Włoska technologia BMT - Benelli Multi - Spark Plug, Multi – Valve Technology. Seria S - najbardziej zaawansowana: czterozaworowa głowica, trzy świece i chłodzenie cieczą. To idealne źródło napędu do dynamicznej, ekonomicznej a więc i ekologicznej jazdy w mieście.
Motocykl pomimo swej delikatnej sylwetki jest jednocześnie masywny. Rury przednich teleskopów średnicą dorównują tym ze znacznie cięższych motocykli, choć Leoncino waży jedynie 137 kg.
Jakość wykonania, spasowania i zmontowania na najwyższym poziomie. Wszystko spowite satynową czernią podwozia i równie satynowym lakierem niektórych elementów nadwozia.
Dynamiczna jazda wymaga wkręcania silniczka na wysokie obroty. Wówczas aksamitny basowy pomruk wydechu nabiera ostrych tonów a przyspieszenie zdaje się narastać bez końca. Do dynamicznej jazdy konieczne i przyjemne jest też częste przełączanie biegów. Mechanizm zmieniacza działa bardzo intuicyjnie. Początkujący docenią pokazywaną na wyświetlaczu podpowiedź co do włączonego aktualnie biegu.
Bardzo zaawansowana technika i piękne włoskie kształty. Leoncino 125 to motocykl, który chcą mieć wszyscy!
Dane techniczne
Pojemność silnika | 125 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, jeden cylinder |
Moc silnika | 9,4 kW (12,8 KM) przy 9500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 10,0 Nm przy 8500 obr./min |
Typ chłodzenia | Ciecz |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Spawana z rur stalowych |
Przednie zawieszenie | Upside-down Ø 35 mm, skok zawieszenia 125 mm |
Tylne zawieszenie | Wahacz z centralnym amortyzatorem; skok zawieszenia 53 mm (bez gumy 60 mm) |
Hamulec przód | Tarcza Ø 280 mm z pływającym zaciskiem trójtłoczkowym i CBS |
Hamulec tył | Tarcza Ø 220 mm z pływającym zaciskiem dwutłoczkowym i CBS |
Opona przód | 100/80-17 |
Opona tył | 130/70-17 |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | 145 kg |
Wysokość siedziska | 795 mm |
Rozstaw osi | 1370 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 2030 / 840 / 1115 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 12,5 l |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5 |