Benelli Leoncino 500
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Od niego się zaczęło. Wraz z modelem 500 Leoncino powróciło w wielkim włoskim stylu. Konstruktorzy i styliści z Pesaro w duchu Benelli na nowo zdefiniowali czym jest Leoncino. Stworzyli nowoczesnego szosowego scramblera o bardzo charakterystycznej zgrabnej i agresywnej sylwetce.
Za atrakcyjną stylistyką stoi dorównująca jej niezawodna i nowoczesna mechanika. Strukturę nośną stanowi bardzo sztywna przestrzenna rama spawana z rur stalowych. Jej zewnętrzne belki są już elementami stylistycznymi komponując się z krawędzią zbiornika paliwa i bocznych paneli. W ramie podwieszony jest opracowany we Włoszech specjalnie dla Leoncino nowy zespół napędowy. Źródłem napędu jest chłodzona cieczą dwucylindrowa krótkoskokowa pięćsetka o rozrządzie DOHC, wysokim stopniu sprężania i czterech zaworach na cylinder. Rozwija ona 47 KM przy 8500 obr/min i 45 Nm przy 6000 obr/min zapewniając tym doskonałe osiągi. Do tego doskonale pracująca sześciobiegowa skrzynia.
Tylne, wysunięte na długim przestrzennym wahaczu koło resorowane jest jednym w pełni regulowanym amortyzatorem umieszczonym niecentralnie bliżej prawej strony motocykla i zapewniającym skok zawieszenia wynoszący 128 mm. Przedni widelec to dwa teleskopy typu upside-down o średnicy rur nośnych 50 mm dające skok 125 mm. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwie tarcze z przodu o średnicy 320 mm i jedna z tyłu 260 mm oraz niezawodny układ ABS.
Dane techniczne
Pojemność silnika | 500 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, dwa cylindry |
Moc silnika | 35 kW (47,6 KM) przy 8500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 46 Nm przy 6000 obr/min |
Typ chłodzenia | Ciecz |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Kratownicowa, stalowa |
Przednie zawieszenie | Upside-down ø 50mm z regulowanym tłumieniem odbicia; skok zawieszenia 125 mm |
Tylne zawieszenie | Tylny wahacz z bocznym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia; skok zawieszenia 51 mm (128 mm skoku tylnego koła) |
Hamulec przód | Podwójna półpływająca tarcza ø 320 mm z radialnym zaciskiem czterotłoczkowym i ABS |
Hamulec tył | Tarcza ø 260 mm z pływającym zaciskiem jednotłoczkowym i ABS |
Opona przód | 120/70-ZR17 – M/C 58W |
Opona tył | 160/60-ZR17 – M/C 69W |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | 207 kg |
Wysokość siedziska | 815 mm |
Rozstaw osi | 1460 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 2160 / 875 / 1160 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 12,7 l |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5 |