Benelli Leoncino 800 Trail
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Leoncino 800 Trail od wersji drogowej, czyli Lenocino 800, odróżnia wysoko poprowadzony wydech, większy o 10 mm skok obu zawieszeń, większa o 18 mm wysokość siedzenia, która w tym modelu wynosi 818 mm i szprychowane obręcze kół.
Włoscy styliści zrobili tu świetną robotę. W zasadzie o stylistyce wystarczy napisać „włoscy styliści” i na tym zakończyć.
Silnik jest sprawdzoną konstrukcją, identyczną dla obu wersji Leoncino 800. Jest to rzędowa krótkoskokowa dwójka o czopach wału przestawionych o 90 stopni. Przy czym średnica cylindra wynosi aż 88 mm przy skoku tłoka jedynie 62 mm. Stopień sprężania 11,5, a więc silnik dość wysilony.
Maksymalna moc 76 KM rozwijana jest przy 9 000 obr./min. Moment wynoszący 67 Nm osiągany jest przy 6500 obr./min. Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się przy 11 000 obr./min! Masy zamachowe wału korbowego są bardzo niewielkie.
Z przodu wałek wyrównoważający, a w części tylnej smarowana w jednym obiegu sześciostopniowa skrzynia i napędzane kołami zębatymi sprzęgło. Wał korbowy posadzony jest w łożyskach ślizgowych (na panewkach) , co umożliwia poziomy podział kadłuba silnika.
Drobno zestopniowana sześciostopniowa skrzynia i wyraźnie działający bębenkowy mechanizm zmieniacza zapewniają ostrą zabawę.
Rama Leo 800 Trail przypomina konstrukcję mostu. Masywna, przestrzenna kratownica biegnie po samym brzegu wzdłuż obrysu zbiornika paliwa w przedniej części łącząc się w główce ramy a w tylnej w dwóch masywnych odkówkach w których umieszczono oś tylnego wahacza.
Z przodu „widelec” upside-down o średnicy rur nośnych 50 mm. Z tyłu wahacz wsparty na pojedynczym, przesuniętym w prawą stronę amortyzatorze o pełnej regulacji.
W Leoncino 800 zakres dostępnej mocy znacznie wykracza poza zakres odwagi wielu motocyklistów.
Dane techniczne
Pojemność silnika | 754 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, dwa cylindry |
Moc silnika | 56 kW (76 KM) przy 8500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 67 Nm przy 6500 obr./min |
Typ chłodzenia | Ciecz |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Spawana z rur i płyt stalowych |
Przednie zawieszenie | Upside-down Ø 50mm, skok zawieszenia 140 mm |
Tylne zawieszenie | Wahacz z centralnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i tłumieniem odbicia; skok zawieszenia 50 mm (skok tylnego koła 140 mm) |
Hamulec przód | Podwójna półpływająca tarcza 320 mm z radialnym zaciskiem czterotłoczkowym i ABS |
Hamulec tył | Tarcza ø 260 mm z zaciskiem dwutłoczkowym i ABS |
Opona przód | 120/70 R 19 M/C 60V |
Opona tył | 17” x MT4.25” DOT – D |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | 234 kg |
Wysokość siedziska | 834 mm |
Rozstaw osi | 1480 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 2200 / 870 / 1210 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 15 l |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5 |