Benelli Leoncino 800
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
Leoncino 800 jest w gamie włoskich scramblerów z lwem w herbie prawdziwym mocarzem! Największy, potężny silnik, zwarta masywna sylwetka, kreślone zdecydowaną linią włoskie kształty.
754 cm3, rzędowa krótkoskokowa dwójka o czopach wału przestawionych o 90 stopni, średnica cylindra wynosi aż 88 mm przy skoku tłoka jedynie 62 mm, wysoki stopień sprężania 11,5 oznacza wysoką sprawność. Maksymalna moc 76 KM przy 9 000 obr./min. Moment obrotowy 67 Nm przy 6500 obr./min. Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się przy 11 000 obr./min! Masy zamachowe wału korbowego są bardzo niewielkie co sprzyja wkręcaniu na wysokie, a wraz z obrotami narasta dosłownie potężna siła napędowa!
Przed wałem korbowym pracuje wałek wyrównoważający, a w części tylnej smarowana w jednym obiegu sześciostopniowa skrzynia i napędzane kołami zębatymi sprzęgło. Wał korbowy posadzony jest w łożyskach ślizgowych (na panewkach) , co umożliwia poziomy podział kadłuba silnika.
Drobno zestopniowana sześciostopniowa skrzynia i wyraźnie działający bębenkowy mechanizm zmieniacza zapewniają ostrą zabawę.
Rama Leo 800 przypomina konstrukcję mostu. Masywna, przestrzenna kratownica biegnie po samym brzegu wzdłuż obrysu zbiornika paliwa. W przedniej części łączy się w główce ramy a w tylnej w dwóch masywnych odkówkach w których umieszczono oś tylnego wahacza.
Z przodu „widelec” upside-down o średnicy rur nośnych 50 mm. Z tyłu wahacz wsparty na pojedynczym, przesuniętym w prawą stronę amortyzatorze o pełnej regulacji. Do tego odlewane ze stopów lekkich siedemnastocalowe obręcze zapewniające precyzję prowadzenia.
W Leoncino 800 zakres dostępnej mocy znacznie wykracza poza zakres odwagi wielu motocyklistów.
Dane techniczne
Pojemność silnika | 754 cm3 |
Rodzaj silnika: | 4-suw, dwa cylindry |
Moc silnika | 56 kW (76 KM) przy 8500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 67 Nm przy 6500 obr./min |
Typ chłodzenia | Ciecz |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Rozruch | Elektryczny |
Rama | Spawana z rur i płyt stalowych |
Przednie zawieszenie | Upside-down Ø50mm, skok zawieszenia 130 mm |
Tylne zawieszenie | Wahacz z centralnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i tłumieniem odbicia; skok zawieszenia 48 mm (skok tylnego koła 130 mm) |
Hamulec przód | Podwójna tarcza półpływająca ø 320 mm, zacisk promieniowy 4 tłoczki i ABS |
Hamulec tył | Tarcza ø 260 mm z zaciskiem dwutłoczkowym i ABS |
Opona przód | 120/70 - ZR17 – M/C 58W |
Opona tył | 180/55 - ZR17 – M/C 73W |
Masa własna | 213 kg |
Waga pojazdu gotowego do jazdy | 222 kg |
Wysokość siedziska | 805 mm |
Rozstaw osi | 1460 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 2140 / 870 / 1160 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 15 l |
Rodzaj paliwa | E5, E10 |
Norma spalin | Euro 5 |